Avrupa, Seyahat
Comments 2

Bir Yaz Rüyası Cote d’Azur: St.Tropez, Port Grimaud

Cannes’te uyandığım 2. günde güneş sanki ben mutlu olayım diye doğmuştu. Her tatile çıkan insanın aklından geçen düşünceler benim de aklımda durmaksızın akıyordu, bu da onlardan biriydi 🙂 Hayatın toz pembe olduğu, gerçek pembe panjurlu evlerin olduğu bir yerdeydim ne de olsa.

eb365779d03b804d738f36fef81b7501

Bugünkü rotamız Akdeniz’de jet sosyetenin gözdesi St. Tropez’di. Trafiğin yoğun olduğu söylenmesine rağmen yol üzerindeki manzaraları kaçırmamak için araba kiralayarak gitmeye karar verdik. Cannes tren garına çok yakındık ve arabayı oradan kiraladık. Fransa’da genelde kahvaltı oda ücretine dahil değildi, kaldığımız otelde de aynı şekildeydi. Biz de zamandan kazanmak için küçük bir kahvaltı yaparak arabayı teslim almak için gara doğru yürümeye başladık ve karşımıza küçük Cannes pazarı çıktı. Çeşit çeşit peynirler, baharatlar, meyveler arasındaydık. Herşey özenle dizilmiş ve paketlenmişti. Türkiye pazarlarından farklı bir tarzları var. Satıcıların bizim pazarlara gelip biraz staj yapmaları lazım bence :). Az ürün ve fiyatları biraz pahalıydı. Yolculuğumuzda bize eşlik etsinler diye biraz meyve alıp yolumuza devam ettik.

CANNES PAZARI

Arabamızı teslim aldıktan sonra otoyola çıktık. Hızlı ulaşabilmek için gidişte otoyol, dönüşte sahil yolunu kullandık.

cotedazurmap

Normal şartlarda 1 buçuk saatlik yolumuz vardı, tabii biz o normal şartların dışına çıktık yani farkında olmadan çıkmışız 🙂 Çünkü otoyol ayrımını kaçırıp Marsilya’ya doğru gitmeye başlamışız. Navigasyonun uyarılarını rüyadan uyanıp farkettiğimizde biraz yol almıştık ama hala St.Tropez’e yakındık. Planladığımızdan farklı bir rotayı takip ettik. Güney Fransa’nın dağ köyleri arasından bisikletlilerin eşliğinde yolumuza devam ettik. İyi ki yolu kaçırmışız. Ağaçlar ve taş evler arasında nefis bir yoldaydık. La Garde-Freinet köyünden Port Grimaud’a vardık.

img_2739img_2742img_2745

Port Grimaud St. Tropez’e sadece 7.km uzaklıktaydı. Burası ilginç bir yerdi. İçerisinde arabayla belli bir yere kadar gidebiliyorsunuz, otoparka arabayı bırakıp geri kalan yolda yürümek zorundasınız.

PORT GRİMAUD, PORT GİRİŞLERİNDEN BİRİ

Sadece %25’i evden oluşan bu kasabanın neredeyse yarısı sularla kaplı öyle ki buraya Güney Fransa’nın Venedik’i deniyor. Venedik’ten ayıran kısmı ise Fransız balıkçı köylerindeki evlerin mimarisi ile yapılan evleri. 12’den fazla adacık ve 14 köprü ile 7 km’lik bir kanaldan oluşuyor. 1962 yılında Fransız mimar François Spoerry tarafından tasarlanmış ve yılda 1 milyon turist tarafından ziyaret ediliyormuş.

13d3e06ecee183bcf447c0acea23e81a

PORT GRİMAUD

Port Grimaud’un kuş bakışı bu fotoğrafından nasıl bir yer olduğunu az çok tahmin edebilmişsinizdir. İster yürüyerek ister tekne ile burayı gezebilirsiniz. Hatta bir yatınız varsa buradan bir  villa alıp, yatınızdan evinizin kapınıza bir adımda ulaşabilirsiniz 🙂

PORT GRİMAUD’TA HER YOLUN SONU

Biz tekne yerine yürüyerek dolaşmayı tercih ettik. O küçük villaların kapıları, pencereleri nasıl güzeldi ve hepsi birbirinden farklıydı. Kesinlikle buraya 1 günden fazla zaman ayrılabilirdi.

PORT GRİMAUD EVLERİ

PORT GRİMAUD

Bu şirinlik muskası kasabadaki turumuzu sonlandırıp St. Tropez’e yılın en hit pop şarkılarını dinleyerek sürmeye başladık. St. Tropez’e geldiğimiz lüks arabalardan belli oluyordu.  Brigitte Bardot ,   Ve Tanrı Kadını Yarattı filmi sayesinde dünya çapında tanınmıştır. Lady Diana’da yazları genelde sevgilisinin burada bulunan yazlığında tatil yapmasından dolayı bu kasabanın ününe katkıda bulunan sembol isimlerdendir.

6927fdb50584d1d519978183a650a78d

Brigitte Bardot -St.Tropez

Kasabayı arabayla dolaşmamak için bir otoparka arabayı bıraktık. Otoparkta yer bulmak çok zor oldu kalabalıktan dolayı. Küçücük sokaklarında yürümeye başladık ve karnımızın acıkmasıyla beraber kendimizi ünlü la tarte tropezienne’de bulduk. İsmini buradan alan tart’ı yemeden gitmek olmazdı. Bu tatlının hikayesi de ününün kaynağı Brigitte Bardot’a dayanıyor. Tarte Tropèzienne, Polonyalı bir şefin isimsiz bir tarifiyken Brigitte Bardot’un St.Tropez’deki film setinde aşçı olarak çalışmaya başlaması ve bu arası kremalı, hamuru tereyağlı tartı yapıp Bardot’un da çok beğenip ona bu ismi vermesi “La Tarte Tropèzienne” ile St Tropez’in en meşhur tartı olmuş. Vitrinde çeşitli boyutlarda sergilenen Tarte Tropèzienne’den biz birer dilim aldık. Dilimler oldukça büyük tek kişi bitirmek hayli zor. Dilimi 5 euro idi. Dilimimizi alıp doğruca porta gittik ve resim yapan ressamları, kalabalığı izleyerek yedik. Ben çok beğendim, Alman pastasına benzeyen kreması nedeniyle aşina bir tattı.

Bu sırada portta kısa bir tekne turuna rastladık. Saatini yakalamışken kaçırmak istemedik ve hemen yerimizi aldık.

ST.TROPEZ TEKNE TURU REHBERİ VE BİZ

St. Tropez mavisi dediğim; o beni içine alıp saran mavi denizde ilerlemeye başladık.

ST.TROPEZ

Turda buradaki ünlülerin yazlık evleri tanıtılıyordu. Ünlü modacıların başta olmak üzere birçok ünlünün evleri sıra sıra dizilmişti. Ve yolculuğumuz sırasında süper lüks yatlara rastladık. En beğendiğim yat ve ev word ‘ün yaratıcısına aitti. St. Tropez’in sembollerinden kırmızı feneri de görerek turu tamamladık.

Tekrar porta indiğimizde L’occitane mağazasında yeni çıkan ürünlerden deneyip aldık.

L’OCCİTANE ST.TROPEZ

Daha sonra kırmızı rengiyle gözlerimizi kamaştıran senequier cafe’de birer kahve söyleyip manzarayı seyre daldık. Paul Eluard gibi ünlü yazara ve sanatçıya ilham olan bu yerde onların penceresinden St.Tropez’i izledik.

SENEQUER ST.TROPEZ

Kahvelerimizi bitirip tekrar ara sokaklara girdik. Bu küçük kasabada lüks mağazalar, ünlü markaların çoğunu bulabilirsiniz.

ST.TROPEZ SOKAKLARI

Dior’un villasının bahçesi en çok ilgi çeken yerlerden.

DİOR ST.TROPEZ

St.tropez’de kurulan Villebrequin mayo mağazasından hatıra mayomuzu da aldık. Baba-oğul mayolarından bu markaya aşinasınızdır. Buradaki mağazasında özel altın iplikle akrep figürü işli mayo bulunuyordu ve fiyatı 1000 dolardan fazlaydı. Ayrıca burada yapılan sandaletlerden de satın alabilirsiniz.

VİLLEBREQUIN

Sıcak havanın etkisiyle kendimizi bir anda dondurmacının önünde bulduk. Sıramızı bekledik ve 3 top büyüklüğündeki tek top dondurması olan Balzac’tan dondurmalarımızı biraz sıra bekledikten sonra alabildik. Beklemeye değecek lezzette bir dondurmaydı.

MUTLULUK VE GÜNEŞ ETKİSİYLE ÇİZGİYE DÖNEN GÖZLERİM 🙂

Artık kendimizi kızgın kumlardan serin sulara atma vakti gelmişti. Denize girmek için kasaba dışındaki beachleri tercih edebilirsiniz. Biz Kon-tiki beach i tercih ettik. Bungalov yazlık evler arasından kumsala vardık. Akşam üzeri tatlı bir sıcak vardı ama deniz buz gibiydi. Nudist plajlarında bulunduğu uzun kumsalda yürüyüş yapıp, bol bol güneşlendik. Burası yazın uzun süre kalmak isteyenler için de iyi bir seçenekti.

SERİN SULARA ATLAMADAN  5 DAKİKA ÖNCE

img_2892img_2895img_2899img_4034img_5386

Bu plajda çektiğim bir fotoğrafla da bir İngiliz giyim markasının yaz temalı yarışmasında 500 sterlin ödül kazandım. O yüzden anılarım arasında kendisi iyi bir yer edindi 🙂

Sahil yolundaki manzarayı kaçırmamak için güneş batmadan yola çıktık. Cannes’e giden yolda Akdeniz’de güneşi batırarak Güney Fransa’daki 2.günümüzü tamamladık.

Devamı gelecek. Takipte kalın!

Serinin önceki yazıları: Bir Yaz Rüyası Cote d’Azur: Cannes

This entry was posted in: Avrupa, Seyahat

tarafından

1988 yılında sarı bir sonbahar günü doğdu. 40 günlükken yaptığı ilk şehirler arası seyahat sonrası gezme aşkı da onunla birlikte büyüdü. Ailesiyle yaptığı uzun keşif dolu yolculukları ile ‘keşfetme’nin dayanılmaz güzelliğinin farkına vardı. İnsanı ‘keşfetmek’ için tıp fakültesini bitirdi. Çocukların enerjisi ile genç kalabilmek için çocuk doktoru olmaya karar verdi. Hayatını birleştirdiği Oğuz Derya ile birlikte ‘keşfetme’ye devam ederken tecrübelerini paylaşmak için bu blogta yazılarını yayınlamaya başladılar.